متفرقه

چگونه با کودک خود بازی کنیم؟

زمانی که برای بازی با کودک خود می گذرانید، شروعی برای رشد عزت نفس و اعتماد به نفس اوست، زیرا کسی از او پیروی می کند و با او و دنیایش درگیر است. غذای کمکی نوزاد ۵ ماهه را به این شکل تهیه نمایید.

کارین پوزیتانو، متخصص زندگی کودک و ECE در بیمارستان بیماران می گوید: خبر خوب این است که لازم نیست پول زیادی برای خرید اسباب بازی های فانتزی برای کودک خود خرج کنید، زیرا اسباب بازی مورد علاقه آنها شما هستید. کودکان در تورنتو او می‌گوید برای «بازی کردن»، فقط باید به آنها پاسخ دهید. «وقتی نوزادان غرغر می‌کنند، با هم صحبت کنید. به آنچه آنها می گویند یا آنچه فکر می کنید آنها ممکن است فکر کنند، کلمات را بیان کنید.” همچنین می‌توانید احساسات آن‌ها را برچسب بزنید، که به یادگیری زودهنگام زبان کمک می‌کند.

آنها را به صدا درآورید: هنگامی که با کودک خود درگیر هستید، به او بازخورد مشتاقانه بدهید – یک لبخند بزرگ یا یک کف زدن – برای تلاش‌هایش. این امر آنها را تشویق می‌کند که متمرکز بمانند، که به توسعه و حفظ سطوح بهینه دوپامین در مغزشان کمک می‌کند، و آنها را آماده می‌کند تا در حین رشد، انعطاف‌پذیر و علاقه‌مند به یادگیری باشند. سوالات کودکان در مورد مرگ را به این صورت پاسخ دهید.

زمان درست: به نشانه های کودک خود توجه کنید. پوزیتانو می‌گوید، آن‌ها زمانی که می‌خواهند بازی کنند و زمانی که به اندازه کافی سیر شده‌اند به شما سیگنال می‌دهند. او توضیح می‌دهد: «می‌دانید که یک نوزاد آماده است تا با شما ارتباط برقرار کند، زیرا ناگهان به شما نگاه می‌کند، و معمولاً بعد از اینکه غذا خورده یا بعد از یک چرت بیدار می‌شود». آنها همچنین با نگاه کردن به دور یا شروع به ناراحت شدن به شما اطلاع می‌دهند که چه زمانی برای ادامه فعالیت آماده هستند.

لمس کنید و بروید: بازی‌های انگشتی مانند Round and Round the Garden یا آهنگ‌های تعاملی که در آن کودک خود را در حین آواز خواندن به اطراف حرکت می‌دهید (مانند زوم، بزرگ‌نمایی، زوم، ما به ماه می‌رویم) چیزی به نام تحریک حرکات موزون را ارائه می‌دهد. Hasmig Adjeleian، یک کاردرمانگر که با کودکان خردسال در بیمارستان کودکان شرقی انتاریو در اتاوا کار می کند، می گوید که برای آموزش کودکان چگونه حرکات خود را تنظیم کنند، ضروری است. همچنین یک ایده خوب: کتاب‌های بافت‌دار و چین‌دار را بیرون بیاورید تا بتوانند انواع منسوجات و سطوح را کشف کنند. او توضیح می دهد: “با بازی حسی، آنها نسبت به لمس چیزهای مختلف و احساس چیزهای مختلف حساس می شوند.” “این نرم است، این سخت است. این سریع است، این آهسته است.»

آنها را بگنجانید: راه دیگری برای گنجاندن بازی حسی این است که به آنها وسایلی از اطراف خانه خود بدهید، مانند قاشق های چوبی و قابلمه ها و ماهیتابه های فلزی، تا زمانی که کاری را از لیست کارهای خود حذف می کنید، روی آن ها ضربه بزنید. این همان کاری است که لیز ولیتسترا با دو فرزندش انجام می داد. “بعضی وقت‌ها می‌توانی آنجا بنشینی و بی‌آرام کار دیگری انجام دهی، زیرا آنها همیشه نیازی ندارند که شما به طور کامل با آنها درگیر باشید، اما می‌خواهند شما آنجا باشید و وقتی کاری انجام می‌دهند، حضور داشته باشید و پاسخ دهید.”

زمان دو برابر شدن شکم: کودک شما به زمان روی شکم خود نیاز دارد تا قدرت پشت و هسته خود را تقویت کند، بنابراین می توانید از این زمان برای تعامل با او به شیوه ای سرگرم کننده استفاده کنید. پوزیتانو توصیه می کند: «به جایی که هستند پایین بیایید و اجازه دهید چهره شما را ببینند و صدای شما را بشنوند». “آهنگ بخوان یا کتابی در دست داشته باش.” برخی از نوزادان زمان شکم را دوست ندارند، و این باعث می شود آنها برای مدت طولانی تری به آن علاقه مند شوند.

چگونه با کودک نوپا خود بازی کنیم

نزدیک بمانید: در این سن، بچه‌ها مستقل‌تر می‌شوند و شروع به توسعه علایق خود می‌کنند، اما قطعاً هنوز به شما نیاز دارند. پوزیتانو توضیح می‌دهد که این به این دلیل است که استقلال اغلب با ناامیدی همراه است، و داشتن والدینی که آرام می‌ماند و به آنها کمک می‌کند احساسات خود را برچسب‌گذاری کنند و از طریق آنها کار کنند، مهم است. آنها همچنین دوست دارند هر مهارت جدیدی را به بزرگسالان مورد اعتماد نشان دهند.

آنها را معما کنید: پوزیتانو توضیح می دهد که پازل هایی با قطعات بزرگ به رشد مهارت های حرکتی کمک می کند و همچنین به پیشرفت توانایی های حل مسئله کمک می کند. به نوبت قطعات را وارد کنید: ابتدا می روید تا به آنها نشان دهید که چگونه انجام می شود، سپس اجازه دهید بدون اینکه شما بپرید تلاش کنند – مگر اینکه واقعاً ناامید شوند. کانی هیسون، معلم سابق مهدکودک که اکنون به عنوان مشاور اتاق بازی کار می کند، ساختن همراه با بلوک ها یا Duplo را نیز توصیه می کند که از رشد مهارت های حرکتی ظریف پشتیبانی می کند.

بلند شوید و بروید: اگر راه رفتن را یاد گرفته‌اند، فعالیت‌هایی مانند ضربه زدن به توپ را به جلو و عقب امتحان کنید، که به آن‌ها کمک می‌کند توانایی‌های فیزیکی جدیدی ایجاد کنند، اما مزایای دیگری نیز به همراه دارد. پوزیتانو می گوید: «آنها در مورد نوبت گرفتن و همکاری و قوانین اولیه و مذاکره یاد می گیرند. خانه داری ملایم (مثل سوپرمن) راهی عالی برای برقراری ارتباط با بچه ها و کار بر روی مهارت های ارتباطی مانند رضایت است. یا مقداری موسیقی را روشن کنید و یک مهمانی رقص در اتاق نشیمن بگیرید.

سطح بالا: اکنون زمان آن است که به آنها کمک کنید تا بازی خود را گسترش دهند تا کمی پیچیده تر شود، که به آنها کمک می کند تا مدت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند. برای مثال، Vlietstra را پیشنهاد می کند، اگر در پارک هستید و فرزندتان در حال بازی با ماشین در جعبه شنی است. می توانید با کشیدن پای خود در شن و ماسه به آنها نشان دهید که چگونه برای ماشین جاده درست کنند. این نوع تعامل به بچه ها کمک می کند تا یادگیرندگان کنجکاو و درگیر شوند.

پیکاسو را بازی کنید: چند مداد رنگی و کاغذ رنگی بردارید و دست‌های آن‌ها را ردیابی کنید (و اجازه دهید سعی کنند دست شما را دنبال کنند)، سپس آنها را با هم رنگ کنید. یا اجازه دهید یک شاهکار خلق کنند و همه چیز را به شما بگویند. هر نوع نقاشی یا رنگ آمیزی باعث تقویت دستان آنها و توسعه مهارت های حرکتی ظریف آنها می شود. نقاشی با انگشت هم سرگرم کننده است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا