متفرقه

گوش های خود را تمرین دهید: 5 راه برای تقویت شنوایی موسیقی

هر کسی می تواند آواز خواندن را یاد بگیرد، نواختن با گوش را بیاموزد و در موسیقی اعتماد به نفس پیدا کند. با این حال، نوازندگان باید ابتدا یاد بگیرند که چگونه تلاش خود را متمرکز کنند و نقاط قوت فعلی خود را بشناسند تا موسیقی را به طور کامل تجربه کنند. تمرین تکنیک ها و تمرین های مختلف به شما کمک می کند گوش های خود را برای مهارت های موسیقی موفق و فعال آموزش دهید. آموزش تئوری موسیقی

1. آموزش گوش پیچ: گوش های خود را برای یافتن یادداشت مناسب آموزش دهید

برای شروع، یک نقطه شروع عالی برای آموزش موسیقی این است که گوش خود را برای زیر و بم توسعه دهید. قبل از کار بر روی مهارت‌های پیشرفته موسیقی مانند صدای نسبی، زمانی را صرف تقویت حس خود کنید و یاد بگیرید که هنگام شنیدن موسیقی، نت چقدر پایین یا بلند است.

  • تمرین گوش با صدای بلند طیفی از فواید را به همراه دارد:
  • توانایی بهبود یافته برای ترکیب صدای آواز خود با خوانندگان دیگر.
  • به شما کمک می کند مشکلات تنظیم را تشخیص دهید.
  • به شما کنترل روی زمین خود را می دهد.
  • به شما در ایجاد ملودی کمک می کند.
  • نحوه تمرین گوش های پیچی

یک راه آسان و موثر برای تمرین گوش با صدای بلند، استفاده از صدای شماست. برای این کار نیازی به داشتن صدای شگفت انگیز یا آواز خواندن در مقابل دیگران ندارید. سنتور نوازی

ساز مورد علاقه خود را بردارید یا یک ویدیو در یوتیوب پیدا کنید تا با آن آواز بخوانید.

یک نت بنوازید و صدای زیر را در سر خود بشنوید (به آن شنوایی می گویند).

نت را بخوانید و سعی کنید همان زمینی را که بازی کردید بزنید.

داشتن یک حس تقویت شده از زیر و بمی می تواند نوازندگی کلی شما را بهبود بخشد و به شما امکان می دهد پایه ای برای سایر مهارت های موسیقی بسازید.

2. تمرین گوش با فاصله: گوش های خود را آموزش دهید تا تفاوت گام را پیدا کند

آموزش اینتروال گوش می‌تواند به نوازندگان کمک کند تا صداها را با نام‌های مربوطه خود مرتبط کنند و بازتولید و تشخیص فواصل را بیاموزند. با این حال، ممکن است کمی انتزاعی به نظر برسد، اما آموزش اینتروال گوش به نوازندگان در بسیاری از سناریوهای مختلف موسیقی در دنیای واقعی کمک می کند.

  • چگونه تمرینات اینتروال به شما کمک می کند
  • درک و درک هارمونی ها را آسان تر می کند.
  • به تشخیص عدم دقت و اشتباهات در تنظیم و آهنگ کمک می کند.
  • دانستن فواصل به شما در درک بهتر نت کمک می کند.

اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را بیازمایید و فواصل زمانی خود را تمرین کنید، قسمت «Ear Training 101» ریک بیتو را در ویدیوی زیر امتحان کنید.

3. بازی با گوش: روشی عملی برای تمرین دادن گوش

این یک مهارت اساسی برای تقریبا هر نوازنده موفقی است. اتفاقاً، مردم تصور می کنند که یک نوازنده باید با مهارت نواختن موسیقی با گوش به دنیا بیاید، اما این درست نیست. فقط به مجموعه ای از مهارت ها نیاز است که معمولاً در طول زمان یاد می گیرند تا موسیقی با گوش پخش شود. همانطور که به عنوان یک نوازنده رشد می کنید، گوش موسیقی خود را بهبود می بخشید.

هنگامی که حقیقت را در مورد نحوه عملکرد آن همراه با تکنیک های درست آموزش گوش بدانید، در مسیر سریع پخش موسیقی با گوش قرار خواهید گرفت. با این حال، درست است که به نظر می‌رسد برخی از افراد یاد می‌گیرند که موسیقی را با گوش بدون دردسر زیاد اجرا کنند، اما مانند بسیاری از جنبه‌های موسیقی، سخت کوشی در درازمدت نتیجه می‌دهد.

فکر می کنید می توانید با گوش بازی کنید؟ یک گیتار بردارید و همراه با ویدیو زیر بنوازید.

4. آموزش پیشرفت آکورد: گوش های خود را برای یادگیری آکوردها آموزش دهید

این پایه موسیقی هارمونیک است که شامل یادگیری حرکت از یک آکورد به آکورد دیگر است. به ویژه، نوازندگان را قادر می‌سازد تا یاد بگیرند که پیشرفت‌های آکورد استاندارد و تغییرات آکورد را از طریق گوش تشخیص دهند. به طور خلاصه، این به نوازندگان کمک می کند تا روی آکوردها تکنوازی کنند، آکوردها را یادداشت کنند و آکوردها را روی یک ساز بنوازند.

اگرچه آکوردها ممکن است ستاره نمایش نباشند، اما ساختاری را تشکیل می‌دهند که به هورن، گیتار، پس‌زمینه، کلیدها و باس‌ها می‌گوید که چه نت‌هایی کار می‌کنند و چه نت‌هایی کار نمی‌کنند. در حالی که ممکن است زمانی که یک نوازنده گیتار را برمی دارد یا پشت پیانو می نشیند و هر آهنگی را می خواند، جادویی به نظر می رسد، اما هر کسی می تواند این کار را با کمی آموزش گوش آکورد انجام دهد.

در اینجا راهنمای کوتاهی وجود دارد که به شما کمک می کند تا برخی از ساده ترین آکوردهای گیتار را بیاموزید و به شما نشان دهد که چگونه آنها را برای پخش چندین آهنگ به کار ببرید.

تغییرات آکورد ژانرها را مشخص می کند

نوازندگان می توانند با آشنایی با تغییرات رایج آکورد و صداهای آنها، خود را قدرتمند کنند. تغییر آکورد می تواند شنونده را به مسیرهای ناراحت کننده سوق دهد یا حسی از وضوح ایجاد کند. پیشرفت آکورد همچنین ژانرهای خاصی مانند بلوز، جاز، موسیقی پاپ و هر دسته دیگر از موسیقی را تعریف می کند.

5. تمرین، تمرین، تمرین

رویای هر نوازنده ای این است که یاد بگیرد خود را در موسیقی بیان کند در حالی که با دیگران پارازیت می کند، بداهه نوازی می کند و با گوش می نوازد. بنابراین باید گوش های خود را با تمرین و تکرار تمرین دهید تا گوش موسیقایی خود را بهتر کنید. در مدت زمان کوتاهی، هر نوازنده ای می تواند این مهارت ها را بیاموزد و استعداد موسیقی خود را آشکار کند.

مکانی برای تمرین پیدا کنید

همانطور که به عنوان یک نوازنده یاد می گیرید، تمرین می کنید و رشد می کنید، سر و صدای زیادی به پا خواهید کرد. با WhisperRoom™، می‌توانید این صدا را برای خود نگه دارید. 26 اتاق تمرین با اندازه های مختلف ما را بررسی کنید تا هرگز مزاحم همسایگان یا خانواده خود نشوید.

اگر هنوز برای WhisperRoom™ آماده نیستید، همچنان می توانید تمرین خود را در تنظیمات مختلف انجام دهید.

این نکات تمرینی را در نظر بگیرید:

  • با هدفون روشن (بستگی به ساز شما دارد)
  • فقط در طول روز (برای اینکه خواب افراد را مختل نکنید)
  • بیرون در یک پارک عمومی یا در ایوان / پاسیو
  • در ماشین شما (مسخره به نظر می رسد، اما هی – چه کسی اهمیت می دهد؟)
  • در مدرسه یا دانشگاه شما (دانشجو بودن مزایای خود را دارد!)
  • به یاد داشته باشید، یادگیری موسیقی پرشور، سرگرم کننده و اجتماعی است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا