روانشناسی

برخی از ترفندهای روانشناسی زندگی روزمره که 100 درصد موثر هستند

امروز در مورد 10 ترفند روانشناسی به شما خواهم گفت که در طول زندگی شما مفید خواهد بود. اگر در زمینه شخصی و شغلی خود آنها را دنبال کنید، سود زیادی خواهید برد.

1-بدون درخواست از کسی کار بخواهید.

فرض کنید از کسی بپرسید آیا می توانید این کار را برای من انجام دهید؟

نه، هرگز چنین سوالی نپرس. خواهش می کنم این کار را برای من انجام دهید. خواهید دید که او دیگر نمی تواند این کار را برای شما انجام دهد. بنابراین این روانشناسی را امتحان کنید که باعث می شود کسی کاری را با شما انجام دهد.

2-با نادیده گیر گرفتن تماس چشمی برقرار کنید.

وقتی مدام با فردی صحبت می کنید و او به حرف های شما توجه نمی کند، یعنی سعی می کند شما را نادیده بگیرد. سپس برای مدتی صحبت نکنید. اما چشمت به او باشد چشمان خود را پایین نیاورید. خواهید دید که او دچار تردید می شود و دوباره به حرف های شما توجه می کند.

3-هنگام سخنرانی یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

افراد زیادی هستند که نمی توانند در مقابل آن صحبت کنند یا سخنرانی کنند. گلو خشک می شود، کلمات را فراموش کن. آنها می توانند یک بطری آب همراه خود داشته باشند. اگر گلو خشکی دارید، می توانید در این استراحت و همچنین گفتار و ذهن خود آب بنوشید. در اثر نوشیدن آب، روحیه شاداب می شود، اعصاب آرام می گیرد و گفتار شما بهتر می شود. بنابراین مطمئناً کسانی که هنگام سخنرانی احساس عصبی می کنند می توانند از این روانشناسی پیروی کنند.

4-از محرک D به عنوان انگیزه استفاده کنید.

فرض کنید از کسی می خواهید کاری برای شما انجام دهد یا شخص دیگری کاری برای او انجام می دهد، سپس به او بگویید “تو نمی توانی این کار را انجام دهی”. “شما نمی توانید این کار را انجام دهید، آن را رها کنید.” آن وقت خواهید دید که کار در ذهن او خوب و زیباست. او به انجام آن علاقه مند خواهد شد، حتی اگر اصرار داشته باشد، می خواهد کار را به شما نشان دهد. و او نمی خواهد توضیح دهد که او موفق شده است.

5-با حالت بدن به فرد مقابل ابراز علاقه کنید.

وقتی با کسی صحبت می کنید، سر خود را به آرامی تکان دهید و دست خود را تکان دهید. فرد مقابل شما فکر می کند که علاقه مند به صحبت با او هستید یا از صحبت کردن با او احساس خوبی دارید. خواهید دید که فردی که با او صحبت می کنید بسیار دوستانه می شود و همه چیز را با شما در میان می گذارد. این روانشناسی به ایجاد یک رابطه خوب کمک می کند. برای داشتن یک رابطه خوب با عزیزانتان این نکات را رعایت کنید.

6-ترفندهایی برای بیدار کردن چشم ها در صبح.

صبح که از خواب بیدار می شوید، بلند شوید و بنشینید تا احساس خواب در چشمانتان از بین برود. سپس دستان خود را بالا ببرید و با صدای بلند بگویید “بله”. بسیاری از مردم هنگام تماشای بازی هیجان خود را ابراز می کنند. خواهید دید که احساس خواب بلافاصله از بین می رود. یک روز آن را امتحان کنید.

7-کار خود را با افرادی که روی چیزهای دیگر متمرکز هستند انجام دهید.

فرض کنید شخصی در حال انجام کاری با توجه زیاد است، مانند صحبت کردن با شخصی با توجه زیاد تلفنی. سپس می توانید هر چیزی را به او بسپارید. او نمی تواند به یاد بیاورد که چه زمانی آن را دادید. برعکس، شما می توانید هر چیزی را که او در دست دارد بردارید. او حتی نمی تواند به یاد بیاورد که چه زمانی آن را داده است.

8-وقتی کسی به شما نگاه می کند، شما به کفش های او نگاه خواهید کرد.

وقتی شخصی در خیابان یا اتوبوس با یک نگاه به شما نگاه می کند، شما نیز با یک نگاه به کفش های او نگاه خواهید کرد. چشمان خود را تکان ندهید. تردید را در او خواهید دید، شرم در او اثر خواهد کرد. دختران می توانند این ترفندها را دنبال کنند. به جای اینکه به کسی که خیره شده نگاه کنید، به کفش های او نگاه کنید.

9-از بین بردن خستگی با قدرت فکر.

اگر شب قبل خوب نخوابیده اید و خیلی خسته هستید، پس با خود فکر کنید که شب خوب خوابیده اید و اصلاً خسته نیستید.

10-زمان مناسب برای ملاقات با عزیزان چه زمانی است؟

مردم همیشه شروع و پایان روز را به یاد می آورند. گاهی اوقات آنها به یاد نمی آورند که در وسط روز چه اتفاقی می افتد. بنابراین همیشه سعی کنید با کسی ملاقات کنید یا یک جلسه فوری، مصاحبه شغلی در صبح یا بعد از ظهر داشته باشید. مردم همیشه شما را به یاد خواهند آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا