آموزشی

چگونه برای رسیدن به اهداف خود با انگیزه بمانیم

زمان ماده اولیه زندگی ماست. نحوه گذراندن آن، زندگی ما را بر اساس آن شکل می دهد. بنابراین داشتن انگیزه برای صرف آن برای دستیابی به اهداف برای ایجاد زندگی مورد نظر بسیار مهم است.

انگیزه چیست؟

فرهنگ لغت آکسفورد انگیزه را به عنوان میل یا تمایل به انجام کاری تعریف می کند – انگیزه ما برای اقدام.

از نظر علمی، انگیزه ریشه در مسیرهای دوپامین مغز ما دارد. وقتی کاری انجام می‌دهیم که حس خوبی دارد، دوپامین وارد می‌شود. اعمال ما توسط میل به آن پاداش (احساس خوب) هدایت می شود.

نویسنده استیون پرسفیلد انگیزه را به طور عملی تر توصیف می کند. می گوید به جایی رسیدیم که درد انجام ندادن کاری از درد انجام دادن آن بیشتر می شود. او انگیزه را عبور از آستانه ای می داند که در آن انجام عمل آسان تر از بیکاری است. مانند انتخاب احساس ناخوشایند در هنگام برقراری تماس های فروش به جای احساس ناامیدی در مورد کاهش حساب بانکی.

به هر حال شما تصمیم می گیرید به آن فکر کنید، همه ما می خواهیم انگیزه خود را برای رسیدن به اهداف خود مهار کنیم.

چگونه انگیزه بگیریم

جیمز کلیر، نویسنده کتاب عادات اتمی، می گوید که اکثر مردم انگیزه را اشتباه درک می کنند. آنها فکر می کنند که انگیزه چیزی است که ما را وادار به اقدام می کند. در واقعیت، انگیزه اغلب نتیجه یک عمل است، نه علت آن. هنگامی که یک کار را شروع می کنیم، ادامه پیشرفت آسان تر است. مانند قانون اول اسحاق نیوتن: اجسام در حال حرکت در حرکت می مانند.

این بدان معناست که بیشتر مقاومت در هنگام کار بر روی اهدافتان درست قبل از شروع است. از آنجایی که انگیزه به طور طبیعی پس از شروع به وجود می‌آید، باید روی آسان‌تر کردن شروع تمرکز کنیم.

4 راه برای آسانتر شروع کردن

1. برنامه ریزی کنید

یکی از دلایلی که مردم نمی توانند کارها را شروع کنند این است که برای انجام آن برنامه ریزی نکرده اند.

وقتی همه چیز برنامه ریزی نشده باشد، راحت تر از بین می رود. شما در نهایت امیدوار خواهید بود که انگیزه در دامان شما بیفتد یا امیدوار باشید که اراده کافی برای انجام آن را جمع آوری کنید.

مقاله‌ای در گاردین می‌گوید: «اگر منابع را برای تصمیم‌گیری در مورد زمان یا مکان کار هدر دهید، توانایی خود را برای انجام کار مختل خواهید کرد.»

2. اندازه گیری کنید

وقتی نمی‌دانید در حال پیشرفت هستید یا حتی برای چه چیزی تلاش می‌کنید، احساس بی الهام شدن آسان است. به همین دلیل است که باید موفقیت خود را به نوعی قابل اندازه گیری کنید. شروع کار زمانی آسان است که دقیقاً بدانید اقدامات فعلی شما چقدر شما را به هدفتان نزدیکتر می کند.

3-انگیزه بیرونی

این نوع انگیزه از عوامل بیرونی است. می تواند مثبت یا منفی باشد. انگیزه مثبت شامل انگیزه هایی مانند پول، جوایز و نمرات است. انگیزه منفی شامل عوامل بازدارنده ای مانند اخراج شدن، دعوا کردن یا جریمه شدن است. انگیزه بیرونی به طور موثر در دراز مدت کار نمی کند، اما می تواند در کوتاه مدت به خوبی کار کند تا شما را در کاری شروع کند.

4. آن را عمومی کنید

با گفتن اهداف خود به دوستان و خانواده یا حتی به اشتراک گذاری آنها در رسانه های اجتماعی، خود را مسئول نگه دارید. این کار شروع کاری را آسان‌تر می‌کند زیرا تحت فشار هستید که دیگران را ناامید نکنید.

چگونه در دراز مدت با انگیزه بمانیم

وقتی می‌گوییم می‌خواهیم برای انجام کاری انگیزه داشته باشیم، نمی‌خواهیم برای انجام کاری تحت فشار یا گناه قرار بگیریم. ما می خواهیم آنقدر جذب و جذب این ایده شویم که نتوانیم در مقابل اقدام نکردن مقاومت کنیم. به همین دلیل مهم است که پایه ای بسازید که شما را برای یکپارچگی آماده کند.

این 5 تکنیک است که به شما در انجام این کار کمک می کند:

1. در منطقه طلایی خود بمانید

منطقه طلایی زمانی است که یک کار در سطح سختی کامل است – نه خیلی سخت و نه خیلی آسان. در این منطقه به اوج انگیزه و تمرکز می رسیم.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال انجام یک مسابقه جدی تنیس در برابر یک کودک 4 ساله هستید. در این سطح دشواری، به سرعت خسته می شوید و نمی خواهید بازی کنید. حالا فرض کنید در حال انجام یک مسابقه جدی تنیس با سرنا ویلیامز هستید. در این سطح دشواری، شما به سرعت بی انگیزه می شوید زیرا مسابقه بسیار چالش برانگیز است.

منطقه Goldilocks در وسط این طیف قرار دارد. شما می خواهید با فردی با مهارتی برابر با شما روبرو شوید. به این ترتیب شانس برد دارید، اما باید تمرکز کنید و برای آن تلاش کنید. تنظیم حجم کار و اهداف خود در طول زمان برای ماندن در منطقه Goldilocks شما را در طولانی مدت درگیر و با انگیزه نگه می دارد.

2. اهداف با انگیزه ذاتی را دنبال کنید

انگیزه ذاتی برای رسیدن به یک هدف زمانی است که می خواهید به آن هدف برسید. هیچ عامل خارجی مانند پاداش یا خطر اخراج وجود ندارد. انگیزه پشت اعمال شما از درون می آید.

برای اکثر اهداف ذاتی ما آنها را دنبال می کنیم زیرا آنها زندگی ما را غنی می کنند یا ما را به تحقق نزدیک می کنند. این باعث می شود که این اهداف در درازمدت بسیار پایدار باشند، زیرا آنها به طور مستقیم بر کیفیت زندگی ما و چیزهایی که به آنها اهمیت می دهیم تأثیر می گذارد.

3. از “chunking” استفاده کنید

تکه تکه کردن، تکنیکی است که هدف را به اهداف کوتاه مدت کوچکتر تقسیم می کند. با انجام این کار به موفقیت های متعددی در دستیابی به هدف اصلی می رسید. این سیستم پاداش مغز را تحریک می کند و شما را به ادامه راه هدایت می کند.

به طور سنتی، ممکن است هدفی را تعیین کنید که انتظار دارید در یک سال به آن برسید. این مدت زمان زیادی است که باید متعهد شوید بدون اینکه در این مسیر هیچ نتیجه ای ببینید. با تقسیم کردن اهداف خود به اهداف ماهانه یا سه ماهه، تقویت مثبت ثابتی را که برای با انگیزه ماندن طولانی مدت نیاز دارید، دریافت می کنید.

به عنوان مثال، به جای تلاش برای کاهش 50 پوند در یک سال، سعی کنید به مدت 12 ماه هر ماه 4 پوند وزن کم کنید.

4- انعطاف پذیر باشید

همه ما قربانی شرایط هستیم چیزهایی در طول سفر ما اتفاق می‌افتد که می‌توانیم آن‌ها را تطبیق دهیم یا به خاطر آن دست از کار بکشیم. به همین دلیل است که هنگام دنبال کردن یک هدف، داشتن آزادی عمل و انعطاف پذیری مهم است. اگر انتظار دارید همه چیز به خوبی پیش برود، شکست اجتناب ناپذیر می تواند شما را رها و بی میل کند. وقتی برنامه ریزی می کنید که همه چیز اشتباه پیش برود، مطمئن شوید که می توانید برای مدت طولانی ادامه دهید.

5. اهداف خود را به شکلی پایدار دنبال کنید

وقتی یک شبه به موفقیت نرسیده اید، امید خود را از دست ندهید. موفقیت های یک شبه 1٪ هستند – در بیشتر موارد، آنها وجود ندارند. آنچه ما به عنوان یک “موفقیت یک شبه” می بینیم، در واقع ساعت های بی شماری از کار در پشت صحنه است که در نهایت به نقطه اوج می رسد. دنبال کردن اهداف حکایتی از صبر، پشتکار و تلاش غیبی است.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. مقایسه دستوری برای کاهش اعتماد به نفس و رضایت است. همچنین ذهنیتی را پرورش می دهد که فکر می کنید به اندازه کافی انجام نداده اید. در نتیجه ممکن است توقعات خود را افزایش دهید و فشار بیشتری به خود وارد کنید.

این بیهوده است زیرا چیزهایی که ارزش دستیابی دارند زمان می برد. بنابراین بدیهی است که هنگام شروع با چیزهای اطراف خود مقایسه نخواهیم کرد.

تسلط بر انگیزه یک ابرقدرت است. با این توانایی در نوک انگشتان خود، می توانید به اهداف خود برسید و زندگی ای را که می خواهید در آن زندگی کنید شکل دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا