آموزشی

نحوه یادگیری سریع انگلیسی

یکی از سرگرم کننده ترین زبان ها برای یادگیری، زبان انگلیسی است. و حتی بیشتر مواقع به عنوان زبان در دسترس و به نسبت آسان برای یادگیری در نظر گرفته میشود. یادگیری زبان انگلیسی در کمترین زمان غیر ممکن به نظر می رسد ولی ما اینجا هستیم تا به شما این نکته را یاد آوری کنیم که این طور نیست تا زمانی که شا از یک استراتژی درست استفاده کنید.

نکات مهم ما در مورد چگونگی یادگیری سریع انگلیسی:

1. هر چیزی که به دستتان می رسد را بخوانید

ادبیات کلاسیک، جلد شومیز، روزنامه‌ها، وب‌سایت‌ها، ایمیل‌ها، خوراک رسانه‌های اجتماعی، جعبه‌های غلات: اگر به زبان انگلیسی است، آن را بخوانید. چرا؟ خوب، این محتوا مملو از واژگان شاداب جدید، و همچنین مقدار مناسبی است که قبلاً می دانید. این به شما کمک می کند تا به سرعت پیشرفت کنید، زیرا قرار گرفتن مجدد در معرض واژگان آموخته شده مثال های جدیدی در زمینه به شما می دهد، بنابراین آن کلمات را در ذهن شما تقویت می کند. از سوی دیگر، یادگیری لغات و عبارات جدید برای ایجاد زرادخانه واژگان شما ضروری است، به ویژه در زبانی مانند انگلیسی با کلمات بسیار زیاد! در بهترین آموزشگاه زبان در تهران به شما بهترین کتاب ها و منابع را معرفی خواهند کرد.

۲. توجه فعال به واژگان جدید

این نکته یک نکته کلاسیک است که به خوبی جواب می دهد. در هنگام یادگیری، ما اغلب از یک کلمه جدید به اندازه ای لذت می بریم که فراموش کردن آن غیرممکن به نظر می رسد. اما به ما اعتماد کنید، همه چیز برای اولین بار باقی نمی ماند. برای مبارزه با این موضوع، عادت کنید که یک دفترچه یادداشت همراه داشته باشید یا از ابزاری مانند Evernote استفاده کنید. هرگاه کلمه یا عبارت جدیدی را شنیدید یا خواندید، آن را در متن بنویسید.

3. با انسان های زنده واقعی صحبت کنید

اگر برای برقراری ارتباط نیست زبان برای چیست؟ مطمئناً، ما انسان ها در برقراری ارتباط بدون باز کردن دهان متخصص شده ایم – با تشکر از Whatsapp! – اما هنگامی که فشار برای هل دادن می آید، درست است که صحبت کردن به یک زبان کمک می کند خیلی بهتر از خواندن یا نوشتن آن در ذهن شما بماند. فقط به این فکر کنید که چند بار شنیده اید که مردم می گویند “می فهمند، اما نمی توانند انگلیسی صحبت کنند.” بسیاری از انگلیسی زبانان بالقوه، صحبت کردن را به یک مانع عظیم غیرقابل عبور تبدیل کرده اند که فقط به روان کردن آنها کمک می کند. اینطوری نباش برای تبادل زبان غیررسمی به دنبال سخنرانان بومی باشید، در یک دوره ثبت نام کنید، یا در کلاس های آنلاین شرکت کنید. همچنین می توانید در بهترین آموزشگاه زبان در تهران آموزش ببینید و آن جا با همکلاسی هایتان مکالمه داشته باشید.

۴. عضویت در پادکست ها یا کانال های یوتیوب (به انگلیسی)

مانند مقاله های طنز در وبلاگ نویسی در مورد موضوعاتی که هر علاقه ای را پوشش می دهند، یک پادکست انگلیسی یا کانال یوتیوب برای شما وجود دارد.

در ابتدا ممکن است لهجه های بومی را دشوار بدانید، اما به آن پایبند بمانید و به زودی متوجه خواهید شد که چه می شنوید (و همچنین بسیاری از آواهای جدید را از یک گوینده بومی یاد خواهید گرفت).

5. به خارج از کشور بروید

اگر راه بهتری برای یادگیری زبان انگلیسی از غرق شدن در آن در حین زندگی و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان وجود دارد، ما دوست داریم بدانیم! بر کسی پوشیده نیست که انگلیسی پرمخاطب ترین زبان در جهان است و با فهرست طولانی از کشورها برای انتخاب، می توانید محیط آموزشی ایده آل خود را بر اساس نیمکره، آب و هوا یا شهر مورد علاقه خود انتخاب کنید. استرالیا، نیوزلند، بریتانیا، ایالات متحده، کانادا و آفریقای جنوبی را در نظر بگیرید تا چند مورد را نام ببرید!

۶. از دوستانتان استفاده کنید

دوستانی داشته باشید که به زبان انگلیسی پست می گذارند. آن ها را در فید خبری خود مرور نکنید. آیتم هایی که به اشتراک می گذارند را اسکن کنید و هر روز به بررسی یک یا دو مورد از آن ها بپردازید. این آیتم ها ممکن است اخبار یا مقالات مجلات، فیلم ها، پست های وبلاگ، آهنگ ها یا هر چیز دیگری باشند. اگر به زبان انگلیسی باشد و موضوع مورد علاقه شما باشد، مفید خواهد بود.

7. سوالات زیادی بپرسید

کنجکاوی ممکن است گربه را کشته باشد، اما زبان آموز را نیز به سمت روانی سوق داد! با یادگیری زبان انگلیسی، به زودی کوهی از سوالات را جمع آوری خواهید کرد. روی شک های خود ننشینید – کنجکاو باشید و آنها را حل کنید! اگر در دوره‌ای ثبت‌نام کرده‌اید، از معلم خود بپرسید (بالاخره برای آن حضور دارند). اما اگر به تنهایی یاد می‌گیرید، نگران نباشید: پاسخ‌ها را در وبلاگ‌ها یا وب‌سایت‌های زبان بیابید، از زبان‌آموزان دیگر بپرسید یا از طریق انجمن‌ها بخوانید. از این کار خوشحال خواهید شد!

۸. از ستاره ها پیشی بگیرید

یادگیری خود را با انتخاب یک بازیگر یا خواننده بومی انگلیسی که دوست دارید ترکیب کنید.

حالا سری به اینترنت بزنید، تعدادی از مصاحبه هایی که انجام داده اید را پیدا کنید و آن ها را تماشا کنید.

داستان های عامیانه، طنزآمیز و حکایاتی که از این مصاحبه ها بیرون می آید مطمئنا به شما کمک زیادی می کند تا با آن ها کار کنید.

9. با آنچه واقعاً نیاز دارید شروع کنید

اگر دائماً انگیزه های یادگیری خود را به خود یادآوری کنید، احتمالاً مطالعات انگلیسی شما بسیار سریعتر پیش می رود. آیا قصد تبادل تحصیلی دارید؟ سپس، روی واژگان مرتبط با مطالعات خود تمرکز کنید. کنفرانس خارج از کشور دارید؟ شروع کننده های مکالمه را برای استفاده با سایر شرکت کنندگان استفاده کنید. رفتن به یک سال فاصله؟ به نظر می رسد واژگان سفر و گردشگری راهنمای شما خواهد بود. اگر به سادگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید به این امید که به طور جادویی همه چیز و همه چیز را به یکباره یاد بگیرید، احتمالاً در نهایت گیج و فرسوده خواهید شد.

https://litd.atu.ac.ir/

10. در حالی که پایین هستید به خودتان لگد نزنید

زمانی که حس کردید که در حال به وجود آورن زمینه نیستید که در بیشتر موراد این موضوع برای زبان آموزان اتفاق می افتد هرگز نگویید که : من نمیتوانم انگلیسی صحبت کنم و یا اینکه من هرگز نمیتوانم این موضوع را بفهمم. در واقع شما باید استفاه از این عبارات را برای خود ممنوع کنید. این موارد تنها درک شما را زا پیشرفتی که دارید از بین میبرند و شما را متقاعد می کنندکه رویای شما برای صحبت کردن به این زبان کاری دشوار و غیر ممکن است. در عوض، بگویید: «من هر روز در حال یادگیری زبان انگلیسی هستم و پیشرفت می کنم»، «همیشه آسان نیست، اما ارزشش را دارد»، «من خیلی بهتر از شش ماه پیش هستم» و عبارات دیگری برای یادآوری تصویر بزرگ.

روش های سریع یادگیری زبان

دلایل خوبی برای یادگیری داشته باشید، منابع چالش برانگیز زبان را برای یادگیری انتخاب کنید، کلمات زیادی را یاد بگیرید،همیشه به زبان انگلیسی صحبت کنید، زمان زیادی را به یادگیری اختصاص دهید، هیچ گاه در مسیر یادگیری تسلیم نشوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا