اخبار

رویداد های خبری مهم در سال 2022

Broadcom برای خرید VMware با معامله 61 میلیارد دلاری

در 26 می Broadcom، یک تامین کننده 27 میلیارد دلاری محصولات نرم افزاری نیمه هادی و زیرساخت، و غول مجازی سازی VMware، قراردادی را برای Broadcom برای خرید VMware در یک معامله نقدی و سهام به ارزش 61 میلیارد دلار فاش کردند. این اطلاعیه گزارش های در حال پخش از مذاکرات خرید بین دو شرکت را تایید کرد.

اگر این خرید تکمیل شود ، میتوان گفت یکی از بزرگترین خریدهای در طول تاریخ صنعت فناوری اطلاعات محسوب میشود: در سال 2016، خرید EMC توسط Dell Technologies ، دارای مبلغی خدود 67 میلیارد دلار بود. VMware  رهبر اصلی فناوری مجازی سازی در صنعت بوده است او بازگیر اصلی در بازارهای نرم افزاری ابری ترکیبی و همچنین چند ابری بوده است. این موضوع را به یاد داشته باشید که این معامله به احتمال بسیار زیاد میتواند صدها شریک کانال VMware  را تحت تاثیر خود قرار دهد.

این معامله کمتر از هفت ماه پس از آن صورت گرفت که VMware که از سال 2016 تحت مالکیت اکثریت Dell Technologies بود، به یک شرکت مستقل و سهامی عام تبدیل شد.

مایکل دل، مدیرعامل Dell Technologies در بیانیه‌ای گفت: «همراه با Broadcom، VMware حتی در موقعیت بهتری برای ارائه راه‌حل‌های ارزشمند و نوآورانه به حتی بیشتر از بزرگترین شرکت‌های جهان خواهد بود. (مایکل دل 40 درصد از سهام VMware را پس از اسپین آف آن حفظ کرد.) “این یک لحظه مهم برای VMware است و به سهامداران و کارمندان ما این فرصت را می دهد تا در روند صعودی معنی دار شرکت کنند.”

هاک تان، مدیرعامل برادکام در زمان اعلام این خبر به سرمایه‌گذاران گفت: «با افزودن VMware، مقیاس قابل‌توجهی به کسب‌وکار نرم‌افزار Broadcom می‌آوریم و موقعیت خود را به عنوان ارائه‌دهنده برتر راه‌حل‌های پلت‌فرم حیاتی برای شرکت‌ها در سطح جهانی تقویت می‌کنیم.

یک دوره 40 روزه فروشگاهی، که طی آن VMware می‌توانست سایر پیشنهادات خرید را در نظر بگیرد، در اوایل جولای بدون هیچ خواستگار دیگری به پایان رسید. این شرکت‌ها انتظار دارند این خرید را در طول سال مالی 2023 Broadcom که از اول نوامبر 2022 آغاز می‌شود، تکمیل کنند.

Broadcom قصد دارد مجموعه نرم افزاری فعلی خود را با VMware یکپارچه کند، از جمله فناوری حاصل از خریدهای قبلی Brocade Communications Systems، CA Technologies و تجارت امنیتی سازمانی Symantec. تام کراوس، رئیس گروه نرم افزاری Broadcom در یک پست وبلاگی در ماه ژوئن وعده داد که این شرکت قصد دارد در شرکای VMware، مهندسی و فروش سرمایه گذاری کند.

اما شرکای VMware، مشتریان، کارمندان و سایر ذینفعان نسبت به آینده VMware به عنوان بخشی از Broadcom ابراز تردید کرده اند. کارمندان VMware، در یک تالار آنلاین آنلاین در ماه می، پس از اخبار خرید، نگرانی‌های خود را در مورد هم افزایی فرهنگی ابراز کردند و پرسیدند: «چرا باید بمانیم؟» و یکی از مدیران ارشد یکی از شرکای ملی VMware، در مصاحبه با CRN، پیامی برای Broadcom: “این واقعاً یک پیام بسیار ساده است: VMware را با فراموش کردن شرکا خراب نکنید.”

این خرید در حال حاضر با یک ضربه بزرگ روبرو شده است که کراوز، که انتظار می‌رفت رهبری پس از خرید VMware را بر عهده بگیرد، Broadcom را در 15 جولای ترک کرد تا مدیر عامل شرکت Citrix Systems شود و آن شرکت و خرید نرم‌افزار Tibco را اداره کند.

شاید برای شرکای VMware ناراحت‌کننده‌تر، Sandy Hogan، رئیس کانال، در ماه ژوئن از شرکت جدا شد تا در SADA Systems، ارائه‌دهنده راه‌حل پیشرو و شریک Google SADA Systems، مشغول به کار شود. و در 1 سپتامبر، رئیس کانال آمریکای شمالی، بیل سولز، فاش کرد که VMware را برای یک شغل جدید در Lenovo ترک می کند.

مدیران ارشد برادکام همیشه به دنبال این موضوع بودند تا به همه افراد ذینفع این اطمینان را بدهند که معامله مورد نظر در یک مسیر درست قرار گرفته است. مدیر عامل این شرکت به نام هاک تان که مدیریت گروه نرم افزاری این شرکت را بر عهده داشت ، طی نامه ای به تمام کارمندان VMware بیان کرد: «برادکام بر تعهد ما برای بازاندیشی آنچه می‌توانیم برای مشتریان خود ارائه کنیم، ثابت قدم است.»

رئیس Broadcom، سامیت داوان، در کنفرانس VMware Explore در اواخر آگوست، با بیان این که «این نوآوری‌ها برای ماندن آمده‌اند»، مجموعه‌ای از اعلامیه‌های نقشه راه محصول و فناوری را پیش‌گفتار کرد. و در اوایل این ماه، تان، طی تماسی با درآمد Broadcom، گفت که قرارداد خرید VMware در به دست آوردن تأییدیه‌های نظارتی لازم «پیشرفت خوبی» داشته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا