متفرقه

بهترین فیلم های علمی تخیلی دوران

1. دانی دارکو (2001)

فیلم

نمایش

کارگردان: ریچارد کلی

بازیگران: جیک جیلنهال، جنا مالون، پاتریک سویزی

تریلر متافیزیکی آزاردهنده ریچارد کلی که به خاطر پاییز 1988 کاملاً برانگیخته و موسیقی متن متناظر با آن (اکو و بانیمن، اشک برای ترس ها و غیره) محبوب بود، باید بر حال و هوای اکران خود در اکتبر 2001 غلبه کند، زمانی که هواپیماهایی که از آسمان سقوط می کردند احساس نمی کردند. یک دستگاه نمایشی خوش آمدید صرف نظر از این، فیلم مخاطبان پرشوری پیدا کرد، مخاطبی که سبک لاغر و متفکر تازه وارد جیک جیلنهال (و خواهر بزرگترش مگی) را کشف کرد.

داستان این فیلم مربوط به فداکاری های شخصی، مهمانی سرنوشت ساز هالووین و واقعیت های متناوب می باشد. دانی دارکو در خلاصه ای از اضطراب های شناور موجود در دبیرستان خود، عملکرد فوق ااعاده و بهتری دارد. او از پاتریک سویزی حمایت کرده زیرا او به خاطر چیزی عجیب و رویایی، خونسردی خودش را کاملا از دست داده است.

2. ماشین زمان (1960)

فیلم

علمی تخیلی

کارگردان: جورج پال

بازیگران: راد تیلور، ایوت میمیو، آلن یانگ

شما قادر هستید که میلیون ها پیکسل در اختیار خود داشته باشید ولی موردی به طور کاملا جادویی و ساده ای در مورد عکاسی تایم لپس وجود داشته است، و هنگامی که دانشمندی به نام ویکتورایی راد تیلور بر روی یک ابزار طراحی شده توسط خودش سوار میشود و مستقیم به سمت آینده میرود، خودش را نشان داده است. فصل ها میگذرند و ساختمان ها به سمت بالا و پایین میروند و کارگردان و تهیه کننده این فیلم ، جورج پال فناوری های جلوه های در دسترسش را به خوبیدر آغوش گرفته است.

خوشبختانه، پیش‌بینی داستان از جنگ هسته‌ای در سال 1966 نادرست بود، اما این همه خبر خوبی در سال 802701 نیست، جایی که Eloi ساکن سطحی غیرفعال به‌عنوان علوفه برای مورلوک‌های زیرزمینی ترسناک وجود دارد. این فیلمی است با چیزهای پرشور برای گفتن در مورد استفاده حداکثری از هدایای بشر، اما برای هر کسی که برای اولین بار این را در کودکی دیده است، چشمان تیره مورلوک‌ها که با سوزن‌های نور روشن شده‌اند، ممکن است از آن زمان رویاهای شما را تسخیر کرده باشند. تی جی

3. Repo Man (1984)

فیلم

کمدی

کارگردان: الکس کاکس

بازیگران: امیلیو استوز، هری دین استانتون، تریسی والتر

بنابراین تعداد کمی از فیلم ها به طور کامل تنها هستند. اما اولین کار الکس کاکس مهاجر بریتانیایی  داستانی از وام گیرندگان قهرمان اما بی حوصله، پانک های دیوانه حومه شهر، اجساد بیگانگان، سازمان های دولتی مخفی، زنان یک پا و چوی نوواس سبز درخشان  مناسب است. Repo Man که توسط Monkee Mike Nesmith سرمایه‌گذاری شده و زمانی که کاکس تازه از مدرسه فیلم UCLA فارغ‌التحصیل شده بود، فیلمبرداری شد، Repo Man در دسترس‌پذیرترین هنر خارجی، کمدی در غیرمعمول‌ترین و علمی تخیلی در پوچ‌ترین آن است.

«باد قدیمی» ژولیده «اتو» و «هری دین استانتون» در دوران نوجوانی امیلیو استوز، یک بازی دوگانه مرکزی عالی را ایجاد می‌کند. اما این شخصیت‌های فرعی هستند که واقعاً فیلم را گرد هم می‌آورند: تبهکار والتر که نظریه‌پرداز توطئه است، برادران روزاتو موی سر، رفقای جنایتکار اوتو. با این حال، یک توصیه: اگر می توانید، Repo Man را در نسخه طولانی و سانسور شده آن برای تلویزیون تماشا کنید: دیالوگ «تقدیر کن خربزه کشاورز» مورد تایید کاکس، قیمتی ندارد و صحنه های اضافی از بهترین های فیلم هستند.

4. Soylent Green (1973)

فیلم

فانتزی

کارگردان: ریچارد فلیشر

بازیگران: چارلتون هستون، لی تیلور یانگ، ادوارد جی رابینسون

روی کاغذ، عناصر این حس وحشتناک محیطی به اندازه کافی مغذی به نظر می رسید: رمان الهام گرفته از هری هریسون در سال 1966، اتاق بساز! در مورد اضافه بار جمعیت. حضور خاکی اسطوره نوآر ادوارد جی رابینسون (که 12 روز پس از تیراندازی درگذشت)؛ کیک بیف علمی تخیلی چارلتون هستون به عنوان یک کفش آدامسی آینده. اما از بسیاری جهات، واقعاً به هم نمی چسبد.

قاتل عمیق نیست و نقش های زن  به خصوص صیغه و “مبلمان” شیرل (تیلور یانگ) وحشیانه است. اما دلیلی واقعی برای اینکه آن را در لیست ما قرار داده است وجود دارد، و این یک پایان خیره کننده است، پایانی که در اوایل دهه 70 دنیا را در لحظه قهوه فوری و سودهای فست فودهای سریع خود لرزاند. جایی که امروز غذای ما از آن می آید، بیش از هر زمان دیگری سایه و دیستوپیک است. این یکی را به یک عجایب فقط ارگانیک که دوستش دارید نشان دهید.

5. آکیرا (1988)

فیلم

انیمیشن

کارگردان: Katsuhiro Otomo

بازیگران (صدا): Mitsuo Iwata، Nozomu Sasaki

مشهورترین فیلم انیمه ای که خارج از استودیو گیبلی ساخته شده است با یک انفجار هسته ای آشکار در توکیو آغاز می شود، با انفجار بزرگ پایان می یابد و به سختی در این بین جا می ماند. طرح بسیار دشوار است که در اینجا خلاصه شود. کافی است بگوییم که این شامل باندهای دوچرخه سوار، کودکان کوچک چروکیده و جهش یافته های روانی است که در ژاپن پس از آخرالزمان ویران می کنند.

منظره شهر، که به طرز خیره کننده ای در صحنه های عمدتاً شبانه متحرک شده است (یک چالش بدنام برای انیماتورها)، هیروشیما پس از جنگ را در کسوت بلید رانر، همه آسمان خراش های در حال فروپاشی و اشکال زندگی جهش یافته را دوباره به تصویر می کشد. خلق و خوی ترس روان پریشی با موسیقی متن تپنده ای تقویت می شود که جلوه های صوتی قوی و موسیقی ضربی Geinoh Yamashirogumi را در هم می آمیزد. اما با وجود تمام شجاعت های فنی اش، آکیرا به این دلیل کار می کند که چشم انداز بدی از آنچه آزمایش های نظامی ممکن است بر بشر وارد کند ارائه می دهد و حتی در وحشی ترین لحظاتش به طرز وحشتناکی قابل قبول است.

6. Predator (1987)

فیلم

اکشن و ماجراجویی

کارگردان: جان مک تیرنان

بازیگران: آرنولد شوارتزنگر، کارل ودرز، کوین پیتر هال

از میان تمام فیلم‌هایی که در دهه 80 درباره انسان‌ها در محیط‌های دورافتاده که برای بقا در برابر شکل‌های زندگی بدخیم بیگانه می‌جنگند، اکشن مهلک جان مک‌تیرنان به‌راحتی سرراست‌ترین فیلم است. هیچ یک از پارانویای شدید The Thing و نه زیربنای فمینیستی (LOL) Alien را ندارد. چیزی که دارد این است که آرنولد شوارتزنگر با یک شکارچی ورزشی بین کهکشانی در جنگل‌های آمریکای مرکزی مانو-آ-مانو می‌کند  و این تنها چیزی است که واقعاً به آن نیاز دارد.

در این فیلمنامه ی کاملا فشرده مثل دست دادن آرنی و کارل ودرز، توانسته است بهترین استفاده را از نقطه ی قوت منحصر به فرد شوارتزنگر در این سمت از The Terminator را کند. او در فیلمش توانسته است با مواردی چون خفه کردن، شلیک یک مسلسل و فریادهایی مثل به zee choppa برسید! و نیز با داشتن یکی از به یادماندنی ترین هیولاهای سینما کمک کند، یک انسان نمای خوف ناک با چهره ای به وضوح ترسناک از آناتومی زنانه را به نمایش بگذارد.

ورودی‌های بعدی به این فرنچایز تلاش کردند تا فرهنگ گونه‌های مورد بحث را به تصویر بکشند، اما هیچ‌کدام از آنها به اصل نزدیک نمی‌شوند، که می‌داند این وضعیتی نیست که نیاز به توضیح زیادی داشته باشد. شوارتزنگر می پرسد: «تو چه جهنمی هستی؟» زمانی که شوارتزنگر بالاخره دستش را روی این موجود می اندازد، سوالی که طوطی به او پاسخ می دهد. هیچ کدام جوابی نمی گیرند.

تماشای فیلم های زیر زمانی که به انرژی مثبت نیاز دارید به شما پیشنهاد میشود

  • عروس شاهزاده
  • سفر پرماجرای فایول
  • بی سرنخ
  • مدرسه راک
  • آواز در باران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا